Rozrusznik na linkę - uwielbiany (zazwyczaj przez osoby, które go nie posiadają) bądź znienawidzony, występujący zarówno na początku produkcji jak i pod koniec lat 80. Jednym z jego elementów jest linka, która prędzej czy później naciąga się lub pęka i uruchomienie silnika za pomocą dźwigni przestaje być możliwe. Wymiana jej jest prosta, jednak dla początkujących może okazać się skomplikowana, dlatego przedstawię w jaki sposób dokonać jej krok po kroku.

Oczywiście poza zakupem linki należy zaopatrzyć się w dwa plastikowe elementy :
1 - mocuje końcówkę linki przy dźwigni, zazwyczaj łamie się przy zdejmowaniu starej
2 ? mocuje pancerz linki w dziurze nad wahaczem

 

Wymianę najlepiej przeprowadzić wykorzystując kanał, jednak zawsze istnieje możliwość podniesienia samochodu i demontaż tylnego prawego koła.

Na samym początku należy pozbyć się starej linki. W tym celu odkręcamy trzy śruby mocujące osłonę tunelu środkowego.

 

Kolejnym krokiem jest wyciągnięcie dźwigienek ssania i rozrusznika. Potrzebny będzie klucz 13mm.

 

 

Po wyciągnięciu należy odczepić plastikowy zaczep i odpiąć linkę od dźwigni.

 

 

Linkę wyciągamy od spodu auta, przez otwór pokazany na zdjęciu.

 

 

Następnie wyciągamy spinkę mocującą drugi koniec linki przy rozruszniku.

 

 

Do pancerza nowej linki należy wstrzyknąć trochę smaru lub oleju. Wkładamy ją przez otwór, który był pokazany wcześniej, oczywiście pancerz zostaje na zewnątrz. Ważne jest umocowanie pancerza linki na plastikowym zaczepie powyżej wahacza ? dzięki temu pozostaje on odpowiednio napięty i o nic nie wadzi.

 

 


Dalsze czynności są proste ? jeden koniec linki wpinamy do dźwigienki za pomocą plastiku, drugi na spince przypinamy do rozrusznika. Przykręcamy ?pogrzebacz? i możemy cieszyć się, że przez chwilę całość będzie działała, dopóki znowu się nie urwie. :)


mtts

 

Rezerwa126p.pl, 2009 - 2017
kontakt: kontakt@rezerwa126p.pl