Już w trzy lata po rozpoczęciu produkcji Fiata 126p, w 1976 roku podjęto prace nad budową Polskiego Fiata 126p Combi. Wybudowane prototypy znacząco różniły się od pierwotnej wersji Malucha.

 

Przedłużona sylwetka Kombi

 

Do zmian w budowie nadwozia zaliczyć trzeba przede wszystkim zwiększenie rozstawu osi o 100 mm i zwisu tylnego o 70mm, co pozwoliło na wygospodarowanie dodatkowego miejsca dla pasażerów z tyłu, oraz sporą przestrzeń na bagaż. W miejscu dotychczasowej pokrywy silnika znalazły się unoszone do góry trzecie drzwi.

 

Po zmianach Combi mogło poszczycić się pojemnością przestrzeni bagażowej 500 dm3, zaś po złożeniu kanapy ? 1000 dm3. Jego masa własna wynosiła 630 kg, zaś ładowność 4 osoby i 80 kg bagażu. Prędkość maksymalna wynosiła ? podobnie jak w standardowym maluchu ? 105 km/h.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rezerwa126p.pl, 2009 - 2017
kontakt: kontakt@rezerwa126p.pl